Grupy młodsze ( Motylki, Kaczuszki, Zajączki, Jeżyki, Biedronki)
6:00 – 9:00
Przychodzenie dzieci do przedszkola. Kontakty indywidualne z rodzicami. Czynności opiekuńcze i organizacyjne. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci pod kierunkiem nauczyciela. Praca z zespołem dzieci lub indywidualna. Czynności porządkowe.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
9:00 – 9:30
Poranne zabawy ruchowe. Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe i higieniczne, pełnienie dyżurów - wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania; rozwijanie umiejętności pełnienia roli dyżurnego. Śniadanie – wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków; poznawanie wartości zdrowego odżywiania.
9:30 – 10:00
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
10:00 – 10:15
Gry i zabawy ruchowe
10:15 – 11:45
Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne.
11:45 – 12:30
Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe i higieniczne, pełnienie dyżurów - wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania; rozwijanie umiejętności pełnienia roli dyżurnego. Obiad – wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków, prawidłowe posługiwanie się sztućcami; poznawanie wartości zdrowego odżywiania.
12:30 – 12.45
Odpoczynek poobiedni, zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki.
12.45 – 13:30
Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, rysowanie. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dziećmi zdolnymi
13:30 – 14:00
Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do podwieczorku. Podwieczorek - wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłku
ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
14:00 – 17:00
Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach. Zabawy na świeżym powietrzu. Wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci pod kierunkiem nauczyciela. Kontakty indywidualne, prace porządkowe, rozchodzenie się dzieci
Grupy starsze ( Pszczółki, Kangurki, Żabki, Tygryski )
Zajęcia poranne
6:00 – 9:00
Przychodzenie dzieci do przedszkola. Kontakty indywidualne z rodzicami. Czynności opiekuńcze i organizacyjne. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci pod kierunkiem nauczyciela. Praca z zespołem dzieci lub indywidualna. Czynności porządkowe.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
9:00 – 9:30
Zestaw porannych ćwiczeń ruchowych. Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe i higieniczne, pełnienie dyżurów - wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania; rozwijanie umiejętności pełnienia roli dyżurnego. Śniadanie – wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków; poznawanie wartości zdrowego odżywiania.
9:30 – 10:00
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
10:00 – 10:15
Gry i zabawy ruchowe
10:15 – 10:45
Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
10:45 – 11:45
Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne.
11:45 – 12:30
Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe i higieniczne, pełnienie dyżurów - wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania; rozwijanie umiejętności pełnienia roli dyżurnego. Obiad – wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków, prawidłowe posługiwanie się sztućcami; poznawanie wartości zdrowego odżywiania.
12:30 – 12:45
Odpoczynek poobiedni, zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki.
12:45 – 13:30
Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, rysowanie. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dziećmi zdolnymi.
13:30 – 14:00
Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do podwieczorku. Podwieczorek - wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłku.
ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
14:00 – 17:00
Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach. Zabawy na świeżym powietrzu. Wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci pod kierunkiem nauczyciela. Kontakty indywidualne, prace porządkowe, rozchodzenie się dzieci.
Przychodzenie dzieci do przedszkola. Kontakty indywidualne z rodzicami. Czynności opiekuńcze i organizacyjne. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci pod kierunkiem nauczyciela. Praca z zespołem dzieci lub indywidualna. Czynności porządkowe.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Poranne zabawy ruchowe. Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe i higieniczne, pełnienie dyżurów - wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania; rozwijanie umiejętności pełnienia roli dyżurnego. Śniadanie – wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków; poznawanie wartości zdrowego odżywiania.
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
Gry i zabawy ruchowe
Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne.
Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe i higieniczne, pełnienie dyżurów - wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania; rozwijanie umiejętności pełnienia roli dyżurnego. Obiad – wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków, prawidłowe posługiwanie się sztućcami; poznawanie wartości zdrowego odżywiania.
Odpoczynek poobiedni, zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki.
Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, rysowanie. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dziećmi zdolnymi
Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do podwieczorku. Podwieczorek - wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłku
ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach. Zabawy na świeżym powietrzu. Wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci pod kierunkiem nauczyciela. Kontakty indywidualne, prace porządkowe, rozchodzenie się dzieci
Grupy starsze ( Pszczółki, Kangurki, Żabki, Tygryski )
Zajęcia poranne
Przychodzenie dzieci do przedszkola. Kontakty indywidualne z rodzicami. Czynności opiekuńcze i organizacyjne. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci pod kierunkiem nauczyciela. Praca z zespołem dzieci lub indywidualna. Czynności porządkowe.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Zestaw porannych ćwiczeń ruchowych. Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe i higieniczne, pełnienie dyżurów - wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania; rozwijanie umiejętności pełnienia roli dyżurnego. Śniadanie – wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków; poznawanie wartości zdrowego odżywiania.
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
Gry i zabawy ruchowe
Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne.
Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe i higieniczne, pełnienie dyżurów - wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania; rozwijanie umiejętności pełnienia roli dyżurnego. Obiad – wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków, prawidłowe posługiwanie się sztućcami; poznawanie wartości zdrowego odżywiania.
Odpoczynek poobiedni, zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki.
Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, rysowanie. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dziećmi zdolnymi.
Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do podwieczorku. Podwieczorek - wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłku.
ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach. Zabawy na świeżym powietrzu. Wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci pod kierunkiem nauczyciela. Kontakty indywidualne, prace porządkowe, rozchodzenie się dzieci.